Det du MÅSTE veta om nätverksmarknadsföring för att lyckas!

Gratis guide - 2 videos + 1 PDF

Två frågor som gör ditt liv som nätverksmarknadsförare lättare. Det är de två frågorna som sållar agnarna från vetet så att säga. Hur vet man om någon är seriöst intresserad av det du har att erbjuda? Det finns ett superenkelt sätt att få reda på det. Man ställer helt enkelt två frågor som avslöjar om personen ifråga verkligen vill köpa dina produkter eller gå in som partner i ditt nätverksföretag.

Du har en person som visat intresse för att gå in som partner i din business. Ni har haft kontakt och pratat fram och tillbaka men personen har inte kommit till skott. Då är min rekommendation att du ställer två frågor som kommer att visa dig OM personen verkligen vill. Personen har visat intresse för att tjäna pengar. Det skulle lika gärna kunna vara mer frihet i sitt liv eller att själv kunna styra sitt liv. För enkelhetens skull väljer jag här ”tjäna pengar” som exempel.

2 superfrågor för alla nätverkare

Tjäna pengar?

Den första frågan är: Vill du tjäna pengar? På den frågan svarar i princip alla JA.

De säger att dom vill, men vill dom verkligen av hela sitt hjärta? För att få reda på det ställer du helt enkelt frågan:

På en skala mellan 1 och 10, där 1 är inte särskilt intresserad och 10 är superintresserad, hur stark är din önskan att tjäna pengar?

Personen kanske svarar 8.

Din nästa fråga blir:

”Vad är du villig att göra för att tjäna pengar?” – De flesta svarar: ”Nästan vad som helst”. För att få reda på om det verkligen stämmer, frågar du:

På en skala mellan 1 och 10, där 1 är att inte mycket mer än du gör idag och 10 är att göra vad som krävs, hur villig är du att göra det som krävs för att tjäna pengar?

Personen kanske svarar 7.

Hur ska du tolka svaren? Svaren som den här personen har gett innebär att den gärna vill tjäna pengar men är egentligen inte beredd att göra det som krävs för att kunna göra det.

Facit på frågorna är: Allt under 8 innebär att personen egentligen inte vill! Om personen svarar 7 så betyder det att den vill, men kanske inte så där jättemycket. Personen har andra saker den prioriterar framför att tjäna pengar. Det kan vara så att den har andra behov, att den tycker att andra saker är viktigare än att tjäna pengar.

Ett exempel till: Du representerar ett företag inom Anti-age och hudvård. Du frågar den potentiella kunden samma frågor:

De två frågorna som underlättar

Fråga 1 På en skala mellan 1 och 10 hur viktigt är det för dig att se ung och fräsch ut?”

Fråga 2 ”På en skala mellan 1 och 10 hur mycket är du beredd att satsa för att se ung och fräsch ut?”

Svarar personen 7 på fråga 2 så kan du föreslå någon produkt i de lägre prisklasserna. Det blir ett sätt för personen att dels testa produkten och kanske så småningom bli en riktigt fan av produkterna och kanske även gå in som partner.

Vi är alla olika, med olika behov och olika preferenser. Det viktiga är att förstå det och att också förstå vad du kan förvänta dig av andra. Alla är inte som du! Alla tycker inte som du! Alla gör inte som du gör! Alla prioriterar inte som du! När du har förstått det blir saker och ting så mycket enklare. Många säger att dom förstår att vi alla är olika men när det kommer till kritan så förstår faktiskt de flesta inte att andra människor är olika dom själva.

Ordspråket ”Som du känner dig själv, känner du andra” gäller verkligen. Jobbar du med människor behöver du lära dig att på djupet förstå att du behöver syna dina egna uppfattningar och föreställningar om vad andra behöver och vill.

Klicka här för 3 tips för att komma över rädslan att presentera din business

Ladda ner min guide om vad du behöver veta för att lyckas. Gratis guide: Det du måste veta om nätverksmarknadsföring för att lyckas

Skicka gärna ett meddelande till mig.

Kommentera gärna här nere

Leave a Reply

Your email address will not be published.