Det du MÅSTE veta om nätverksmarknadsföring för att lyckas!

Gratis guide - 2 videos + 1 PDF

Du har gjort det! Jag har gjort det!

Vadå?

Skrivit att-göra-listor på vad du ska/behöver/måste göra. De där listorna tenderar att bli långa, långa som man bara fyller på med mer och mer saker som ska göras.  Kanske man stryker någon grej eller två, men för många av oss så tenderar dom där listorna att bli längre och längre för varje dag. Det kommer till punkter, kanske man betar av någon punkt men den långa listan är kvar.

Att-göra-listor

På att-göra-listan blir de uppskrivna punkterna ogjorda

Tills slut har det hänt att jag kastat listan i papperskorgen i ren frustration. För att känna lite lättnad, slippa ifrån det dåliga samvetet när jag inte hunnit med punkterna som ska göras. Men för många år sedan kom jag över den bästa effektivitetsmetoden ever! Med den i verktygslådan blir saker och ting gjorda utan att det känns övermäktigt eller att man känner sig överväldigad av allt man måste göra.

Ivy Lee metoden

Ivy Lee var en företagskonsult som levde för ungefär 100 år sedan. I början på 1920-talet kom han fram med den metoden som fått hans namn. Metoden går ut på att man ska göra följande:

Varje kväll så skriver du upp fem saker du ska göra i morgon. Aldrig mer än fem saker.

Nästa dag betar du av saker på listan.

På kvällen går du igenom listan, för du över dom punkter du inte gjort på nästa dags lista. Obs! aldrig mer än fem saker.

En enkel men mycket effektiv metod att få mer saker gjorda på kortare tid.

Prova får du se!

Bästa att-göra-listorna

Skicka gärna ett meddelande till mig

Kerstin Hofgren

Kommentera gärna här nere

Leave a Reply

Your email address will not be published.